KAPANMA HİKAYEM FERACE ALISVERISI YILBASI INDIRIMI Yaz Aylarında Terlemeye Doğal Çözüm

Aşure Günü

Hekese selamlar,
Aşurelerimizi şimdiden Allah kabul etsin..
Aşure günü ile ilgili hadisleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Aşure günü malumunuz 11 Ekim 2016 salı gününe denk geliyor miladi takvimimizde. Hem hatırlatmak, hem aşure orucunu vurgulamak hem de aşure günü neden tek gün oruç tutulmaz hadislerle görelim istedim.



Aşure Günü Neler Olmuştur?
Aşûre günü Nuh aleyhisselamın gemisi, Cudi dağına indirildi. O gün Nuh ve yanındakiler, Allahü teâlâya şükür için oruçlu idiler. Hayvanlar da hiç bir şey yememişti. Allahü teâlâ denizi, beni İsrail için, aşûre günü yardı. Yine Aşûre günü Allahü teâlâ Adem aleyhisselamın ve Yunus aleyhisselamın kavminin tevbesini kabul etti. İbrahim aleyhisselam da o gün doğdu. [Taberani]
Aşure Günü Orucu
“Allah’ın, Âşure günü orucuyla ondan önceki yılı bağışlamasını şüphesiz ki umarım.”
[İbni Mace 1738]
Öteden beri Kureyş de, Resulullah da Aşûre günü oruç tutardı. Medine’ye gelince de yine o gün oruç tuttu ve tutulmasını emretti.
[Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud]
Aşure Günü Orucu Neden Tek Gün Tutulmaz?
Medine’de aşûre günü oruç tutan Peygamber efendimiz, Yahudilerin de oruç tuttuklarını gördü. (Niye oruç tutuyorsunuz?) diye sordu. Onlar da, (Allah’ın İsrail oğullarını düşmanından kurtardığı bir gündür, Musa bu günde oruç tuttuğu için) dediler. Resulullah efendimiz de, Müslümanların bugün oruç tutmalarının sebebini anlatmak için, (Ben Musa aleyhisselama sizden daha layıkım) buyurdu. [Buhari, Müslim, Ebu Davud]

2 yorum:

  1. Allahbkabul etsin, aşure yapamadım ama biri göndermiş bana cok da iyi oldu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, Allah razı olsun. Sizlere de afiyet olsun :)

      Sil

Yorum yapmak için sağ taraftan bloğuma katılabilirsiniz..
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla
Deryasu

Translate My Blog