KAPANMA HİKAYEM FERACE ALISVERISI YILBASI INDIRIMI Yaz Aylarında Terlemeye Doğal Çözüm

Allah her şey için bir kader tayin etmiştir

Aylar önce bir blog okumuştum. Amerika'da eşi ile yaşayan genç bir hanım.. Çok da hatırlamıyorum aslında detayları. Önce staj için başvurmuş üniversitelere sonra yüksek lisans için miydi veya tersi miydi net değil kafamda. Dört okuldan reddedilmiş çok üzülmüş ama vazgeçmemiş. En son yazısını yazdığı dönem kabul almıştı. Şükür duaları ediyordu.

Çok bulanık oldu biliyorum ama kıssadan hisse kızcağız sonunda ermiş muradına çok mutluydu o postunu yazarken. En az bir yıl oldu o bloğu okuyalı sonra da bulamadım.

Şimdi ben neden bunları anlatıyorum :)


Hikayemi hatırlayanlar vardır belki eski postlardan. Gittiğim yüksek lisans mülakatında bana kitap ismi bile önerip kayıt zamanı bursumu kesen okul da oldu. Biz seni alırız diyip iki gün sonra telefonla vazgeçen de. O olmadı iş arayım dediğimde başörtüm ile olmayacağını söyleyen aciz insan kaynakları da gördüm.
Sonrasında babam bir arkadaşına özgeçmişimi yollamış. Arkadaşı da dünyaca ünlü bir yazılım firmasının Türkiye ofisine yollamış. Onlar yazılım yurtdışından geldiği için destek ve satış paArlama yapıyorlarmış. Satışa uygun görmüşler beni. Babam anlattı böyle böyle. O sırada da yüksek lisans  mülakatlarını bekliyorum aylardan aralık. Başladım ağlamaya ben mühendis olucam diye kafamda saç kalmadı bırakmam mesleğimi hem ben okuyacağım diye.

Rabbim duydu sesimi. Kendi bölümümde yedeğe kaldım asile de sıra gelmedi ama başka bir mühendislikte yüksek lisans yapıyorum şimdi. Az uzayacak böyle ama buna da şükür.

Kıssadan hisse Allah bir kapıyı kapatsa diğeri açılıyor. Okullar sözünden döndü burs veremiyorum dedi yok biz seni alamayacağız dedi devlet kazandım. Firmalar başörtülü çalıştırmam dedi onların vereceği maaşın iki katına altına arabasıyla iş ben aramadan ayağıma geldi.
İmtihan anında anlamıyoruz ne olduğunu. Sonradan dank ediyor ama esas mesele şükrü sınanırken etmek galiba. Hep şükrettim haşa isyan etmedim ama olması gereken müslüman duruşunu sağlayamadım ya gündüz ağladım ne olacağım ben diye ya gece ağladım. Beceremedim tevekkül etmeyi.

Bir gün babam ilk umreye gittiğimiz hocam ile konuşurken benden bahsetti. Allah razı olsun Sadık Hocam'dan bana Talak Suresi'nden bir ayet söyledi. O gün bu gün ne zaman karamsarlığa düşsem bu ayeti okuyorum.

Bismillahirrahmanirrahim,

وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا

[Talak:3] Ve yerzukhu min haysu lâ yahtesib(yahtesibu), ve men yetevekkel alâllâhi fe huve hasbuh(hasbuhu), innallâhe bâligu emrih(emrihî), kad cealallâhu li kulli şey’in kadrâ(kadren).


Türkçe Meali: Ve hesap etmediği (aklına gelmeyen) bir yerden onu rızıklandırır. Kim Allah’a tevekkül ederse, artık ona O (Allah) kâfidir. Muhakkak ki Allah, emrini (işini) yerine getirendir. Allah herşey için bir kader tayin etmiştir.

Bu beş ay da böyle bir ders oldu bana. Kişi sevdiği ile imtihan edilirmiş. Benim imtihanım da bu şekildeydi belki de. Belki işe girsem yolda bir kaza geçirecektim hayırsızdı. Belki de bu okul bana hayırsız kazandım kazanmasına ama mezuniyet nasip olmayacak. Bilemeyiz. Allah büyük. "Muhakkak ki Allah, emrini (işini) yerine getirendir. Allah her şey için bir kader tayin etmiştir."

Son olarak, her okuyandan on yıllık lise hatta yan sıra arkadaşım Fatih için dua rica ediyorum. Birlikte gittik yüksek lisans mülakatına. Onun bölümü daha çok zorlamış, olmadı. Şimdi askerde..
Gitmeden önceki akşam namazlarımı askerde nasıl kılarım derdindeydi vedalaşırken. Allah rızası için sağ salim tezkeresini alıp evine dönmesi için dua eder misiniz?
Daha bu akşam Ankara'da patlama oldu. Allah vatanımızda birliğimizde gözü olanlara fırsat vermesin, askerimize polisimize güç kuvvet versin, tez vakitte Allah hem ülkemizin hem de dünyanın her ne yerinde zulum gören açlık çeken zorda kalmış müslüman varsa yar ve yardımcısı olsun inşaAllah. Amin.

Sevgi ve selamlarımla
Deryasu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmak için sağ taraftan bloğuma katılabilirsiniz..
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla
Deryasu

Translate My Blog