KAPANMA HİKAYEM FERACE ALISVERISI YILBASI INDIRIMI Yaz Aylarında Terlemeye Doğal Çözüm

Baklava Yufkasından Pratik Patatesli Börek Yapımı

Herkese selamlar,
Evde olduğum şu günlerde ufak ufak mutfakla olan bağlarımı güçlendiriyorum galiba :)

Tarif çok basit ve çıtır çıtır bir börek çıkıyor ortaya..

Normal boy derin olmayan fırın tepsileri için tarife gelirsek;

Malzemeler:
  • 20 Yaprak baklava yufkası (Bim Merket'lerde satılmakta bir paketin yarısını harcıyoruz ortalama)
  • 2 Adet yumurta
  • 3 Yemek kaşığı yoğurt
  • 2 Çay bardağı sıvıyağ (Ben zeytinyağı kullandım)
İç Harcı İçin:
  • 3 Adet haşlanmış patates
  • Yeşil biber
  • Kırmızı toz biber, tuz
Hazılanışı:

Börek sosu için yumurta, yoğurt ve sıvıyağımızı bir kapta çırpıyoruz. Üstüne ayrıca yumurta sarısı ayırmadım ben içine dışına aynı sostan sürdüm çok da güzel kızardılar.

Yufkalarınız incecik dosya kağıdının ortalama iki katı büyüklüğünde kağıt gibi hamurlardan oluşuyor.
İlk katı açıp tezgaha/masaya yerleştirdikten sonra arasına birşey sürmeden ikinci katı da üste koyuyoruz incelik sebebiyle parçalanmaması için.
İkinci kattan sonra arasına hazırladığımız soyu sürerek beş yufkayı bitiriyoruz. Beşinci yufkadan sonra hazırladığımız iç harcı da diktörtgen yufkamızın uzun kısmına boylu boyunca dizip yavaş yavaş yufkamızı kıvırarak  ince uzun şerit şeklini elde ediyoruz.
Kalan yufklarımızı da aynı şekilde sardıktan sonra dört şerit börek elde ediyoruz ve tepsimize dizdikten sonra arzu ettiğimiz genişlikte böreklerimizi dilimlendiriyoruz.
İç için hazırladığımız börek sosunu böreklerimizin dışına da sürdükten sonra arzuya göre isterseniz çörek otu veya susam ile süsleyerek önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

Patatesleri akşamdan haşladığım için toplam 40 dakikada hazırlanmış yemeye hazırdı benim böreklerim :)
Yemek tarifleri kategorisindeki diğer paylaşımlarıma buradan ulaşabilirsiniz.
Şimdiden afiyet olsun

Selamlar

Deryasu





2 yorum:

  1. merhaba ne hoş bloğunuz var takipdeyim, bende beklerim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Ümran Hanım, çok teşekkür ederim ben de geliyorum elbette bloğunuza. Sevgiler, selamlar :)

      Sil

Yorum yapmak için sağ taraftan bloğuma katılabilirsiniz..
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla
Deryasu

Translate My Blog