KAPANMA HİKAYEM FERACE ALISVERISI YILBASI INDIRIMI Yaz Aylarında Terlemeye Doğal Çözüm

İngiltere Vizesine Nasıl Başvurulur?

Merhabalar,

İngiltere -Birleşik Krallık- vizesi eskiden Mecidiyeköy metrobüs yakınında bulunan Worldbridge isimli firmadan yapılmaktaydı. Bu yıl yaz başında Teleperformance isimli firma işlemleri devraldı ve buradan yürütülmekte.

Ben bir ay önce internette bilgi bulana kadar göbeğimi çatlattım bu sebeple süreci kısaca anlatmak istiyorum.
(Evet yeni bir İngiltere macerası beni bekliyor <3 )

Vizeye başvuru için iki basamaklı online başvuru süreci bulunmakta.
İlk olarak https://visa4uk.fco.gov.uk/ adresine giderek Register an Account butonu ile kayıt oluyoruz.
Sonrasında aşama aşama bilgilerimizi giriyoruz ve en son olarak ödememizi de yaptıktan sonra,print ettiğimizde başvuru kodumuzun, randevu tarihimizin ve girdiğimiz bilgilerden oluşan formun çıktısını almış oluyoruz.

Her ne kadar zerre işe yaradığını görmesem de sonrasında http://www.ge2tr.tpcontact.co.uk/ bu siteye üye oluyoruz. Eğer acil vize emin olmamakla birlikte pasaportunuzun kargo ile gelmesini istiyorsanız bu site aracılığıyla para yatırıp bu hizmetlerden yararlanıyorsunuz.

Başvuru yeri Profilo AVM içerisinde. Metrobüs, metro, otobüs her türlü Mecidiyeköy merkezden yürüme mesafesinde gidilebilmekte.
Biz ailecek başvuru yaptığımız için kargo istemedik kendimiz aldık pasaportları. Kardeşim hariç turist vizesi idi zaten. Bizim koca sıpayı okulunda ziyaret edeceğiz bu sebeple turist vizesine başvurduk..


Vize için gerekli belgeler olarak kesin bir liste yapamam ancak;
Öğrenci olarak turist vizesine başvuracaklar için kendi verdiğim belgeleri örnek gösterebilirim;
  • Öğrenci belgesi
  • Babamın benim için yazdığı sponsor yazısı
  • Sponsor babam olduğu için son 6 ayın hesap dökümü ve babamın üzerine olan gayrimenkullerin belgesi, maaş bordrosu
  • Gidiş dönüş uçak biletleri
  • Otel rezervasyonları
  • Ülkeye hangi tarihte gireceğimi hangi gün hangi şehirde olduğumu, gezi niyetimi anlatan mektup
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Eski pasaportlarım
  • İki adet standartlara uygun fotoğraf

 Bu belgelerden mümkün olan hepsini İngilizce olarak teslim ettim. Bir haftada çıktı vizem. Önceden bir adet öğrenci vizem bunun yanında da bir tane reddim vardı. Belgeleriniz açık ve tam olduktan sonra vize geliyor. Reddedildim tekrar vize çıkmazsa korkusunu yaşamayın benim gibi..

İngiltere kategorisindeki diğer yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz.
Şimdiden iyi yolculuklar herkese..

Sevgiler, selamlar..
Deryasu
deryasu.blogspot.com

2 yorum:

  1. merhabalar,
    tesettürlü olarak ingiltere'ye gittiniz mi. orada insanlar tarafından nasıl karşılandınız? acaba bu konuda bilgilendirebilir misiniz? çeşitli çekincelerim var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, İngiltere'ye bu son ziyaretim tatil amaçlıydı ve tesettürlüydüm. En ufak bir sıkıntı çekmedim, kaldığım otellerde gittiğim restoranlarda yemeklerde hemen uyardılar müslümansınız değil mi diye hemen helal şeyler önerdiler. Yollarda karşılaştığım müslümanlar hemen selam verdi çok huzurlu geçti benim için. Kendi memleketimin insanı blogumda bile o kadar kendimle ilgili yazı varken bu kız cahildir modunda yorumlar yapmaya cürret edebiliyorken, oralarda zerre saygısızlık görmedim.

      Sil

Yorum yapmak için sağ taraftan bloğuma katılabilirsiniz..
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla
Deryasu

Translate My Blog